Защо
Шингон Будизмът е важна част в историческото развитие на Рейки ?
МАНДАЛИ
Какво
изразяват мандалите в Шингон Будизма ?
Мандалите
са проявление на духът и светът на Маха Вайрочана Буда. Кобо Дайши казва в
доклада си пред Имперският съд, "Трудно е да се реализира познание на
"Универсалната реалност" и следователно това е начин да се помогне на
хората да я разберат с помощта на картини." Почти невъзможно е с думи да се
обясни състоянието на пробуждане, затова в Шингон Будизма, мандалите са
ефективно средство за подпомагане на хората да почувстват реалността на
ученията.
Мандала
е санскритска дума и буквално означава "кръг", в Маха Вайрочана
Тантра, тя се обяснява по-нататък като: "Манда" означава същност, а
"ла" означава завършеност. Постигне на завършена същност в
"Универсалната истина" е целта на будизма, чрез това пробуждане,
човек може да постигне сокушин джобутсу (просветление в това тяло). Мандалите
са като колело на превозно средство, което ни помага да вървим напред. Можем да
пътуваме напред без да разбираме напълно средствата и тайните преподавани от
Будизма в рамките на мандала. Но за да можем, да разберем Универсалната
реалност, една гледна точка не е достатъчна. Има
четири вида Мандали, които се изучават в Шингон будизма:
Маха
Мандала (Великата Мандала)
Това е
Мандала на Маха Вайрочана, различни Буди, Бодхисатви, и други божества са
изобразени заедно. Има безброй същества по света и всички те споделят живота и
добродетелите на дхармакая. Тази мандала изразява взаимната зависимост на
съществата в този свят.
Самая
Мандала (Символна Мандала)
"Самая"
означава обет. Тази мандала изобразява символите на различни Буда обети (проявления)
вместо директното изобразяване на фигурите, тя изобразява техните символи.
Например: ступа изобразена в центъра символизира Маха Вайрочана, или: меч, който символизира Фудо Мийо
(войнственото божествено проявление). От тази гледна точка е по-лесно за нас да
разберем обетите към всяко божество (проявление на божественото начало) и
значение. Има обекти като основните елементи - метал, камъни, пръст и т.н. от
този свят. Тези обекти са неодушевени, но те се използват като символи за нас,
за да разберем реалността.
Дхарма
Мандала (Мандала в писмена форма)
Дхарма
означава преподаване. Вместо цифри и символи, сиддхам санскритските знаци се
използват за изразяване на божествата. Например, символът 'A' на санскрит символизира
МахаВайрочана, "Hrih" символизира Авалокитешвара, а "Ha"
символизира Ксийтгарбха и така нататък. Духът на Дхарма Мандалата представлява
проява на Дхармакая, обхващаща всички неща в тази Вселена.
Карма
Мандала (Мандала на действието)

Карма
означава действие или дейност, затова тази мандала не е във форма на изкуство,
но често са издълбани върху метал или камък в триизмерен изглед. Смисълът на
тази Мандала е, че всички от феноменалните дейности, включително нашите собствени
действия, движението на растения, облаци, звезди и сезони са резултат от
действията на МахаВайрочана Буда в себе си. По този начин, всички движения или
действия се изразяват като Карма Мандала.
Така,
както има хиляди лекарства за хиляди симптоми, всички неща са безценни и всички
са взаимно зависими. Не само писмените и устни учения от гласът на
МахаВайрочана, но също звукът на вълните и звукът от разбиването им на брега,
това също е гласът на МахаВайрочана. Когато се опитате да погледнете Будите в
Маха Мандала например, вие естествено се опитвате да усвоите Буда мисленето,
преподаваното и действията. Тези четири мандали не са независими, а по-скоро
всички те са взаимосвързани и са само четири различни гледни точки на една и
съща Мандала, една и съща реалност. Така както Бодхите и божествата са различни
проявления на един и същ изначален Бог.